VAI LIELĀKS VIENMĒR NOZĪMĒ LABĀKS? PDF Drukāt E-pasts
Autors VAI LIELĀKS VIENMĒR NOZĪMĒ LABĀKS?   

Uzsākot biznesu ceram, ka tas piesaistīs pircējus vai klientus. Bet, kad tas ir noticis, rodas jautājums “Kā varam augt?” un pēc tam “Cik lieliem jāpieaug?”. Lai gan atbildes uz abiem jautājumiem atkarīgas no kompānijas veida, apjoma palielināšanās reti tiek uzskatīta par ko sliktu. Lielāks, tātad labāks, vai ne? Lielāka peļņa. Lielāka ietekme. Pamanāmāks zīmols. Tomēr dažkārt var būt gudri uzdot jautājumu: “Cik liels ir par lielu?”

Tas man ienāca prātā lasot mārketinga blogeri Setu Godinu. Tajā viņš minēja kādu lielu viesnīcu lielā ASV pilsētā, kurai bija vairāk nekā 1000 istabu. Es varēju labi stādīties priekšā viņa teiktajam, jo pats dažķārt tādā esmu bijis. Mums, iespējams, var likties, kas gan tur slikts, plašā, greznā viesnīcā ar vairāk nekā 1000 numuriem?

Kā norādīja Godins, lai iereģistrētos vai izrakstītos no viesnīcas vienmēr bija gara, kas viesiem lika gaidīt. Labi aprīkotais fitnesa centrs vienmēr bija pārpildīts jau agrā vakarā un ieplānot treniņu noteiktā laikā bija gandrīz neiespējami. Un kas attiecās uz individuālu apkalpošanu – maz ticams, ka kāds no personāla viesi varēja atcerēties pēc vārda, sejas un laipni sagaidīt.

Šādi objekti izveidojās tādēl, ka tie ģenerēja lielu naudu. Akciju turētāji bija laimīgi. Finanšu resursi ļāva piedāvāt tādas iespējas, par kurām mazie tik varēja pasapņot. Bet Godins uzdeva jautājumu, vai būt lielākajam ir pats svarīgākais vai tomēr galvenais ir, neatkarīgi no lieluma, ir censties kļūt labākam?

Es dažkārt iepērkos tā sauktajos veikalos-bāzēs, kur var nopirkt lielus daudzumus un tie piedāvā lētākas cenas nekā konkurentiem. Tam ir sava pievilcība. Bet šie veikali nav slaveni ar apkalpošanas kultūru. Dažkārt atrast darbinieku, kurš varētu palīdzēt, škiet gandrīz neiespējami. Tādēl man kā patērētājam lielāks pilnīgi noteikti ne vienmēr nozīmē labāks.

Netiek apgalvots, ka izaugsme un kļūšana lielākiem vienmēr ir slikti. Bet vajadzētu būt uzmanīgiem un rūpīgi jāpārdomā un jāplāno, kā neļaut “lielumam” sagraut pamatvērtības, kuras ļāva izveidot biznesu un gūt panākumus. Lūk, daži principi no Bībeles, daži labi zināmi, kurus vērts apsvērt:

Apkalpošanas kvalitāte vienmēr ir vissvarīgākais. Labākās kompānijas vienmēr ir zināmas sava izcilā klientu servisa dēļ, tāpat kā produktu. Kad cilvēki tiek labi apkalpoti, viņi kļūst par atkārtotiem klientiem. “Tā kā Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet ka Viņš kalpotu un atdotu Savu dzīvību kā atpirkšanas maksu par daudziem” (Mateja 20:28).

Apņemšanās vienmēr piepildīt, pat pārspēt, gaidīto. Biznesā mēs vienmēr ceram, ka diena nesīs peļņu, bet dažkārt apņemšanās darīt klienta labā visu iespējami labāko ir lielākais atalgojums ar vislielāko atdevi. “…'Svētīgāk ir dot nekā ņemt'” (Apustuļu darbi 20:35).

Koncentrēšanās uz misiju Mēs varam aizrauties, sapņojot par izaugsmi, bet kurā augšanas brīdī paliek grūti saglabāt korporatīvo misiju un vērtības? “Sapratīgais izturas gudri un nosvērti, nejēga uztraukts raida savus skatus līdz zemes galiem” (Salamana Pamācības 17:24).

© Roberts Dž . Tamasi ir viceprezidents bezpeļņas organizācijai Līderu Mantojums, Atlantā, ASV.


 

Jautājumi pārdomām/diskusijai:

1. Kāda ir jūsu pirmā reakcija dzirdot apgalvojumu: “Lielāks ir labāks”?

 

2. Vai varat iedomāties piemērus, kad kļūt lielākam nozīmēja arī kļūt par labāku kompāniju, ne tikai lielāku peļņu? Paskaidrojiet savu atbildi.

 

3. Kā uzņēmējs vai korporācijas vadītāji var izvērtēt kā paplašināties un saskatīt, kurā brīdī pieaugšanas turpināšana var kļūt par apgrūtinājumu?

 

4. Iespējams jūs neesat uzņēmuma īpašnieks vai vadītājs, kuram jācīnās ar izaicinājumiem, kuri rodas paplašinot darbību. Tomēr mums visiem jāpārdomā šie jautājumi, jo tie skar mūs gan profesionāli, gan personīgi: kādus darbus vēl varu uzņemties? Vai tiekties uz šo paaugstinājumu, pat, ja tas prasa ziedot laiku un enerģiju, kas veltīti ģimenei un personiskajai dzīvei?  Kādus vēl jautājumus vērts sev uzdot, apsverot iespējas vai kārdinājumus personiskajai vai profesionālajai izaugsmei?



Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet :

Salamana Pamācības 11:14, 18:15, 20:5; Mateja 4:42-44, 6:19-21,33, 19:19; Galatiešiem 5:13-14

 

Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu )

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv

CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President

2850 N. Swan Road, Suite 160
▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A.

TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

 

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 22 augusts 2016 19:45
 

Nākošā tiešraide:

svētdien, plkst. 11:00

Tuvākie pasākumi

Sv Apr 28 @11:00 -
Dievkalpojums
Pie Mai 03 @19:00 -
Pateicību un lūgšanu vakars
Sv Mai 05 @11:00 -
Dievkalpojums

Apmeklētāji

Šobrīd klātienē ir 186 viesi 

mūs atrast

Platā iela 13, Ventspils, Latvija, LV-3601

Kancelejas darba laiki

T. 10.00-18.00 P.9.00-17.00

Iespēja ziedot

Tev ir iespēja piedalīties draudzes darbā, ziedojot tam savus finansu līdzekļus.

lasi vairāk