KĀ NEVEIKT REORGANIZĀCIJU Drukāt
Autors KĀ NEVEIKT REORGANIZĀCIJU   

Viens no lielākajiem traucēkļiem attīstībai, ar kuru saskāros, strādājot lielajās kompānijās, bija pastāvīgas reorganizācijas. Katru gadu, parasti ap septembri, sākās budžetēšanas process. Sākās arī baumas par iespējamām sekām, kas izrietēs no budžeta samazināšanas.

Šis process ilga vairākus mēnešus pirms štatu samazinājuma uzsākšanas. Tomēr sagaidāmā nenoteiktības dēļ daudzi darbinieki juta sasprindzinājumu, kas paralizēja. Vai viņi saglabās darbu vai arī dažkārt ar īsi pirms izteiktu brīdinājumu vai vispār bez tā būs bezdarbnieku rindā, izmisīgi meklējot jaunu darbu?

Parasti reorganizācijas process sevī ietvēra daudzas slēgtas sanāksmes, par kurām visi zināja, bet nebija ne jausmas, kas aiz slēgtajām durvīm notiek. Pārāk bieži vienīgais, kas parādījās, bija maldi un tieši meli. Vissvarīgākais bija kompānijas peļņa. Augstākās vadības mērķis, šķita, ir tikai nodrošināt lai darbinieki strādā, nevis parādīt tiem pelnīto cieņu un respektu. Mūsu novēroto melu un blēdību dēļ vairums darbinieku to interpretēja kā rūpju par viņiem trūkumu, to vajadzību un interešu ignorēšanu.

Lai arī varēja saprast, kādēļ vadītāji nevarēja būt atklātāki un vairāk diskutēt par katru veicamo pārmaiņu soli, tomēr viņu nevēlēšanās izrādīt jebkādu līdzcietību šajā situācijā bija nepieņemama. Nebija brīnums, ka darbinieku noskaņojums bija slikts un lojalitāte kompānijai bija tuvu nullei. Tāpat kā kompānijas vadītāji vispirms meklēja labumu sev un kompānijai, darbinieki jutās, ka nepieciešams parūpēties par savām interesēm.

Šādās situācijās, esmu novērojis, ka praktiska nozīme ir sekojošiem biliskajiem principiem:

Saprast sekas melošanai. Kaut gan melošana un negodīgums darba vietās nav nekāds jaunums, iznākums vienmēr ir  slikts, bieži katastrofāls. Ja vadītāji plāno pārmaiņas, tiem vispirms būtu rūpīgi jāapsver, kā respektēt personāla pašcieņu. Meli nepalīdz, tie ievaino. Kā mums māca Salamana pamācības 26:28 “Viltus mēle ienīst to, kam pati dzēlusi, un liekulīga mute ir par iemeslu pazudināšanai.”

Izrādīt līdzcietību visiem iesaistītajiem. Pastāv kārdinājums peļņu un akciju turētāju vēlmes stādīt augstāk par visu, tomēr labi vadītāji – tādi, kuri iedveš pārliecību un uzticību, -  rēķinās ar visu interesēm, īpaši ar darbinieku – to, kuri paveic darbus un nodrošina kompānijas funkcionēšanu. “Ne strīdēdamies, ne tukšā lielībā, bet pazemībā cits citu uzskatīdami augstāku par sevi, neraudzīdamies katrs uz savām, bet arī uz citu vajadzībām” (Filipiešiem 2:3-4).

Uztvert vadītāja lomu kā kalpotājam, nevis pavēlniekam. Šķiet viegli spriest:  “Es par to atbildu. Kā es nolemšu, tā būs pareizi.” Bet gudri vadītāji praktizē vadīšanu kā kalpotāji, izrādot rūpes par visiem, kurus skar būtiskās izmaiņas. Jēzus iemiesoja šo principu: “Jo arī Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet lai pats kalpotu un Savu dzīvību atdotu par atpirkšanas maksu par daudziem” (Marka 10:45).

© Copyright 2016, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective.


 

Jautājumi pārdomām/diskusijai:

1. Vai esat kādreiz piedzīvojuši organizācijas reorganizāciju vai restrukturizāciju? Kāda ir jūsu pieredze šajā procesā?

 

2. Ja šī pieredze bija negatīva, kas, jūsuprāt, varēja notikt savādāk, lai visi iesaistītie justos labāk – pat, ja būtiskas izmaiņas bija nepieciešamas?

 

3. Vai domājat, ka meli un mānīšanās jebkad var tikt attaisnota, ja jāveic lielas pārmaiņas? Paskaidrojiet savu atbildi.

 

4. Kā, pēc jūsu domām, vadītāji var izrādīt līdzcietību saviem darbiniekiem, pat ja nepieciešamās pārmaiņas būs tiem nelabvēlīgas?



Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet :

Salamana Pamācības11:3, 28:2,16, 29:4; Mateja 7:12, 20:28; Marka 12:33; Kolosiešiem 3:17,23

 

Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu )

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv

CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President

2850 N. Swan Road, Suite 160
▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A.

TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

 

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 03 augusts 2016 21:22