AR KO JŪS ASOCIĒJATIES CITIEM KĀ PERSONĪBA? Drukāt
Autors AR KO JŪS ASOCIĒJATIES CITIEM KĀ PERSONĪBA?   

Laiku pa laikam mēs varam dzirdēt, ka cilvēki uz laiku pamet darbu, studijas pat laulības, lai “meklētu savu identitāti”. It kā būtu to kaut kur nolikuši un aizmirsuši un tagad to cer atrast kādā pazaudēto mantu birojā. Šādi meklējumi labākajā gadījumā var šķist interesanti, sliktākajā muļķīgi. Bet patiesībā mūsu identitāte nozīmē ļoti daudz – īpaši biznesa un profesionālajā pasaulē.

Mēs to taustāmā veidā varam saredzēt tādos korporāciju logo kā Nike, McDonald’s, Mercedes, Ford un Google. Pirms vairākiem gadiem jutos pārsteigts kādā veikalā Jamaikā, ieraugot preces, kuras reprezentēja kādu populāru ASV autobraucēju. Atpazīstama imidža izveide ir ļoti būtiska konkurētspējai gan nacionālajos, gan starptautiskajos tirgos.

Rūpīgi izveidotas biznesa vizītkartes mums palīdz acumirklī nodot informāciju par to, kas mēs esam un ko tieši darām. Galu galā viens no pirmajiem jautājumiem, ko bieži jautā tikko satiktiem cilvēkiem ir: “Kādu darbu tu strādā?” Citiem vārdiem sakot – kas tu esi un kāds tu esi?

Kad kompānija izstrādā unikālu produktu, tā veic juridiskus pasākumus, lai nodrošinātu tirdzniecības zīmi vai patentu un konkurenti to nevarētu kopēt. Uzņēmumi ļoti izteikti sargā savu prečzīmi, vienalga, vai tā būtu internacionāla, daudzprofilu korporācija kā Volta Disneja kompānija, prominenta universitāte, franšīzes devējs vai arī pat labi zināma publiska figūra.

Atgriežoties tuvāk pie tēmas, vai esat kādreiz domājuši par to, ka arī jums, pat, ja nav savs bizness vai neesat kompānijas vadītājs, arī ir savs “logo”, “tirgus zīme” vai “prečzīme” ko citi izmanto, lai novērtētu kas jūs esat un kādi ir jūsu principi? Nesen es izlasīju šādu apgalvojumu: “Jūsu smaids ir jūsu logo, Jūsu individualitāte – jūsu vizītkarte, kādas sajūtas citiem paliek pēc kontaktēšanās vai pieredzes ar jums – jūsu tirgus zīme.” Un varam pievienot: “Tas, vai citi vēlas līdzināties jums, ir jūsu prečzīme.” Kā jūs domājat, kādu prečzīmi vai tirgus zīmi jūsu līdzcilvēki saskata jūsos? Vai viņi vēlas kopā ar jums veikt biznesu?

Lai arī Bībelē nav lietoti šādi termini, tā piedāvā lielisku ieskatu, kā veidot konkurētspējīgu personīgo tirgus zīmi vai prečzīmi. Lūk, dai piemēri par šo tēmu:

Spēks esot orientētam uz citiem. Sabiedrība bieži mūs mudina: “Pirmkārt skaties uz sevi.” Bet cilvēki, kuri citus liek pirmajā vietā, sastopami reti un kā izņēmums. “Ne strīdēdamies, ne tukšā lielībā, bet pazemībā cits citu uzskatīdami augstāku par sevi, neraudzīdamies katrs uz savām, bet arī uz citu vajadzībām” (Filipiešiem 2:34).

Devīga gara pievilcīgums. Ir daudzi iemesli, kad mēs varētu dot no saviem resursiem, un patiesi, bez nožēlas devīgs cilvēks, var sniegt labumu daudziem. “Ikviens lai dara, kā tas savā sirdī apņēmies, ne smagu sirdi vai piespiests; jo priecīgu devēju Dievs mīl” (2. Korintiešiem 9:7).

Līdzcietības izrādīšanas ietekme. Kā vislabāk izturēties pret cilvēkiem? Vienkārši izturieties tā, kā gribētu, ja būtu pretējās lomās. “Tad nu visu, ko jūs gribat, lai cilvēki jums dara, tāpat darait arī jūs viņiem” (Mateja 7:12).

© Roberts Dž . Tamasi ir viceprezidents bezpeļņas organizācijai Līderu Mantojums, Atlantā, ASV.


 

Jautājumi pārdomām/diskusijai:

1. Kāda  ir  jūsu  identitāte,  cituprāt,  vienalga,  profesionālajā  vai  personīgajā  jomā?  Kas  jums  rada  šo identitātes sajūtu?

 

2. Ir izteikts apgalvojums: "Jūsu  smaids  ir  jūsu  logo,  Jūsu  individualitāte  –  jūsu  vizītkarte,  kādas  sajūtas citiem  paliek  pēc  kontaktēšanās  vai  pieredzes  ar  jums  –  jūsu  tirgus  zīme.”  Ja  tas  tā  ir,  kā  jūsu  kolēģi  un  draugi raksturotu jūs šādā rakursā?

 

3. Vai kādreiz  ir  bijušas  šaubas  par  savu  identitāti,  domājot,  kas  vai  kāds  jūs  esat  personīgi  vai profesionāli? Ja jā, kā jūs tikāt galā ar šo „inspekciju” un kāds bija šo pārdomu rezultāts?

 

4. Kā  jūs  varētu  juridiski  apstiprināt  savu  prečzīmi,  kāda  tā  būtu?  Vai  ir  kādi  apsvērumi,  kāpēc  šā  brīža  zīme jums nepatīk un to gribētos mainīt? Paskaidrojiet savu atbildi.



Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet :

Salamana  Pamācības  11:3,  21:5,  29:4;  Mateja  5:42-44;  Marka  12:33;  Lūkas  6:38

 

 

Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu )

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv

CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President

2850 N. Swan Road, Suite 160
▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A.

TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

 

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 19 jūlijs 2016 06:21