AR KO JŪS ASOCIĒJATIES CITIEM KĀ PERSONĪBA? |
Autors AR KO JŪS ASOCIĒJATIES CITIEM KĀ PERSONĪBA? |
Laiku pa laikam mēs varam dzirdēt, ka cilvēki uz laiku pamet darbu, studijas pat laulības, lai “meklētu savu identitāti”. It kā būtu to kaut kur nolikuši un aizmirsuši un tagad to cer atrast kādā pazaudēto mantu birojā. Šādi meklējumi labākajā gadījumā var šķist interesanti, sliktākajā muļķīgi. Bet patiesībā mūsu identitāte nozīmē ļoti daudz – īpaši biznesa un profesionālajā pasaulē. Mēs to taustāmā veidā varam saredzēt tādos korporāciju logo kā Nike, McDonald’s, Mercedes, Ford un Google. Pirms vairākiem gadiem jutos pārsteigts kādā veikalā Jamaikā, ieraugot preces, kuras reprezentēja kādu populāru ASV autobraucēju. Atpazīstama imidža izveide ir ļoti būtiska konkurētspējai gan nacionālajos, gan starptautiskajos tirgos. Rūpīgi izveidotas biznesa vizītkartes mums palīdz acumirklī nodot informāciju par to, kas mēs esam un ko tieši darām. Galu galā viens no pirmajiem jautājumiem, ko bieži jautā tikko satiktiem cilvēkiem ir: “Kādu darbu tu strādā?” Citiem vārdiem sakot – kas tu esi un kāds tu esi? Kad kompānija izstrādā unikālu produktu, tā veic juridiskus pasākumus, lai nodrošinātu tirdzniecības zīmi vai patentu un konkurenti to nevarētu kopēt. Uzņēmumi ļoti izteikti sargā savu prečzīmi, vienalga, vai tā būtu internacionāla, daudzprofilu korporācija kā Volta Disneja kompānija, prominenta universitāte, franšīzes devējs vai arī pat labi zināma publiska figūra. Atgriežoties tuvāk pie tēmas, vai esat kādreiz domājuši par to, ka arī jums, pat, ja nav savs bizness vai neesat kompānijas vadītājs, arī ir savs “logo”, “tirgus zīme” vai “prečzīme” ko citi izmanto, lai novērtētu kas jūs esat un kādi ir jūsu principi? Nesen es izlasīju šādu apgalvojumu: “Jūsu smaids ir jūsu logo, Jūsu individualitāte – jūsu vizītkarte, kādas sajūtas citiem paliek pēc kontaktēšanās vai pieredzes ar jums – jūsu tirgus zīme.” Un varam pievienot: “Tas, vai citi vēlas līdzināties jums, ir jūsu prečzīme.” Kā jūs domājat, kādu prečzīmi vai tirgus zīmi jūsu līdzcilvēki saskata jūsos? Vai viņi vēlas kopā ar jums veikt biznesu? Lai arī Bībelē nav lietoti šādi termini, tā piedāvā lielisku ieskatu, kā veidot konkurētspējīgu personīgo tirgus zīmi vai prečzīmi. Lūk, dai piemēri par šo tēmu: Spēks esot orientētam uz citiem. Sabiedrība bieži mūs mudina: “Pirmkārt skaties uz sevi.” Bet cilvēki, kuri citus liek pirmajā vietā, sastopami reti un kā izņēmums. “Ne strīdēdamies, ne tukšā lielībā, bet pazemībā cits citu uzskatīdami augstāku par sevi, neraudzīdamies katrs uz savām, bet arī uz citu vajadzībām” (Filipiešiem 2:34). Devīga gara pievilcīgums. Ir daudzi iemesli, kad mēs varētu dot no saviem resursiem, un patiesi, bez nožēlas devīgs cilvēks, var sniegt labumu daudziem. “Ikviens lai dara, kā tas savā sirdī apņēmies, ne smagu sirdi vai piespiests; jo priecīgu devēju Dievs mīl” (2. Korintiešiem 9:7). Līdzcietības izrādīšanas ietekme. Kā vislabāk izturēties pret cilvēkiem? Vienkārši izturieties tā, kā gribētu, ja būtu pretējās lomās. “Tad nu visu, ko jūs gribat, lai cilvēki jums dara, tāpat darait arī jūs viņiem” (Mateja 7:12). © Roberts Dž . Tamasi ir viceprezidents bezpeļņas organizācijai Līderu Mantojums, Atlantā, ASV.
Jautājumi pārdomām/diskusijai: 1. Kāda ir jūsu identitāte, cituprāt, vienalga, profesionālajā vai personīgajā jomā? Kas jums rada šo identitātes sajūtu?
2. Ir izteikts apgalvojums: "Jūsu smaids ir jūsu logo, Jūsu individualitāte – jūsu vizītkarte, kādas sajūtas citiem paliek pēc kontaktēšanās vai pieredzes ar jums – jūsu tirgus zīme.” Ja tas tā ir, kā jūsu kolēģi un draugi raksturotu jūs šādā rakursā?
3. Vai kādreiz ir bijušas šaubas par savu identitāti, domājot, kas vai kāds jūs esat personīgi vai profesionāli? Ja jā, kā jūs tikāt galā ar šo „inspekciju” un kāds bija šo pārdomu rezultāts?
4. Kā jūs varētu juridiski apstiprināt savu prečzīmi, kāda tā būtu? Vai ir kādi apsvērumi, kāpēc šā brīža zīme jums nepatīk un to gribētos mainīt? Paskaidrojiet savu atbildi. Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet : Salamana Pamācības 11:3, 21:5, 29:4; Mateja 5:42-44; Marka 12:33; Lūkas 6:38
Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu ) Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President 2850 N. Swan Road, Suite 160 ▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A. TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
|
Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 19 jūlijs 2016 06:21 |