REKLĀMA: PATĪKAMA SMARŽA VAI PRETĪGA SMAKA PDF Drukāt E-pasts
Autors REKLĀMA: PATĪKAMA SMARŽA VAI PRETĪGA SMAKA   

Šķiet, ka tipisks patērētājs ir ļoti skeptisks attiecībā uz reklāmām. Atbilstoši pētījumu rezultātiem, kuri publicēti mārketinga tīkla lapā, vairāk nekā trīs no katriem četriem patērētājiem – vairāk nekā 75 procenti – uzskata, ka reklāmās solītais neatkarīgi no komunikācijai izvēlētā  medija veida ir pārspīlēts vai arī ar nodomu maldinošs.

Aptaujātie vīrieši un sievietes arī identificēja piecas jomas, kuru reklāmām uzticas vismazāk - svara samazināšana, skaistumkopšanas līdzekļi, alkoholiskie dzērieni, finanšu pakalpojumi un auto, minētajā secībā. Tādējādi, kad redzam TV vai dzirdam radio reklāmas, lasām avīzēs, žurnālos vai interneta lapu baneros ar šīm jomām saistītās reklāmas, mēs visticamāk spriežam: “Es tam neticu.”

Biznesa un profesionālajā pasaulē viens no izaicinājumiem ir pārdot mūsu uzņēmumus, tāpat kā produktus un piedāvātos pakalpojumus. Tomēr, aizraujoties to sasniegt, mēs varam viegli iekrist slazdā – sagrozīt patiesību un apmānīt klientus, lai veicinātu pārdošanu.

Tiem, kuri atzīst sevi par Kristus sekotājiem, šāda mānīšanās ir ļoti problemātiska. Tā samazina vērtību tēlam, kādu vēlamies izveidot kā laipni, patiesi vēstnieki – Kristus pārstāvji biznesa un profesionālajā vidē. Tā arī vājina mūsu evaņģelizēšanas efektivitāti. Kādēļ kādam būtu nopietni jāuztver mūsu mēģinājumi komunicēt patiesību un īstenību par Jēzu, ja viņi nevar ticēt pat mūsu teiktajam par materiālām lietām un pakalpojumiem, ko piedāvā mūsu kompānijas?

Padomājiet par to sekojošā veidā: Ieejot istabā ar patīkamu aromātu, kā jūs jūtaties? Vai jums gribas tur kādu laiku uzturēties? Bet kā ieejot istabā ar nepatīkamu smaku? Jūs vēlaties pēc iespējas ātrāk  tikt no tās ārā, vai ne? Interesanti, ka Bībelē par to teikts visai īpaši:

Vai mūsu “smarža” ir patīkama vai pretīga? Jaunajā Derībā, Pāvila 2. vēstulē korintiešiem mācīts, ka, apzināmies mēs paši to vai nē, bet mēs prezentējam šo “smaržu” tiem, kurus satiekam. "Jo mēs esam Kristus saldā smarža Dievam tiem, kas top izglābti, un tiem, kas pazūd." Iedomājieties kafejnīcas aromātu, kad ienākam tajā, vai ziedu veikalu ar smalkām smaržām, kuras piesaista uzmanību. Kā Kristus ziediem, mums jātiecas izraisīt līdzīgu iespaidu uz tiem ar ko kopā strādājam un tiekamies darbā.

Mūsu “smaržas” neatstās iespaidu uz visiem. Protams ir tādi, kas jūtas aizvainoti, pat dzirdot pieminam Jēzu Kristu. Tā nav mūsu problēma. Bet attiecībās ar cilvēkiem, viņiem atklājot, ka esam Viņa sekotāji, mums jācenšas atstāt labvēlīgu iespaidu. “Bet turiet Kungu Kristu svētu savās sirdīs, būdami arvien gatavi aizstāvēties pret ikvienu, kas vaicā par cerības pamatu jūsos; tomēr gan ar lēnprātību un bijību, paturot labu sirdsapziņu, lai, kur jums ceļ neslavu, top kaunā tie, kas nopeļ jūsu labo dzīvi iekš Kristus” (1. Pētera 3:15-16).

Lai mēs būtu efektīvi Kristus vēstnieki, mums jācenšas atcerēties, ka pat mūsu biznesa reklāmas var kalpot, lai nodotu Kristus smaržu. Jo tās atspoguļo mūsu vērtības un sevī ietver to, kam mēs ticam.

© Copyright 2016, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective.


 

Jautājumi pārdomām/diskusijai:

1. Kāpēc, jūsuprāt, daudzi patērētāji ir tik skeptiski attiecībā uz reklāmām un to solījumiem?

 

2. Vai esat kādreiz, cenšoties panākt, lai pērk jūsu produktus vai pakalpojumus, jutušies kārdināti pārspīlēt? Vai arī esat bijuši šādu reklāmu „upuris”? Kā jūs jutāties?

 

3. Kāda ir saikne, vai arī tai vajadzētu būt, starp mūsu ticību Kristum un to, kā prezentējam preces un pakalpojumus?

 

4. Kāda ir jūsu reakcija uz ideju, ka mēs esam „Kristus vēstnieki” – staigājoša, runājoša reklāma, pozitīva vai negatīva? Paskaidrojiet savu atbildi.


Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet :

Trešā Mozus grāmata 3:16; Laiku 15:13, 28:27; Jesajas 3:18-24; Jāņa 12:3; Kolosiešiem 4:5-6

 

 

Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu )

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv

CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President

2850 N. Swan Road, Suite 160
▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A.

TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

 

Pēdējās izmaiņas: Sestdiena, 21 maijs 2016 10:40
 

Nākošā tiešraide:

svētdien, plkst. 11:00

Tuvākie pasākumi

Sv Apr 21 @11:00 -
Dievkalpojums
Sv Apr 28 @11:00 -
Dievkalpojums

Apmeklētāji

Šobrīd klātienē ir 171 viesi 

mūs atrast

Platā iela 13, Ventspils, Latvija, LV-3601

Kancelejas darba laiki

T. 10.00-18.00 P.9.00-17.00

Iespēja ziedot

Tev ir iespēja piedalīties draudzes darbā, ziedojot tam savus finansu līdzekļus.

lasi vairāk