PIRMAJĀ VIETĀ KLIENTS VAI AKCIONĀRS? Drukāt
Autors PIRMAJĀ VIETĀ KLIENTS VAI AKCIONĀRS?   

Žaks Ma,  “Alibaba Group Holding Limited” – vadošās e-komercijas kompānijas dibinātājs un viens no Ķinas bagātākajiem cilvēkiem, kādas TV intervijas laikā ļoti vienkārši izskaidroja savas biznesa filozofijas pamatprincipus. Ma kungs teica :”Alibabā pirmajā vietā ir klienti, darbinieki otrajā un akcionāri trešajā."

Uzņēmējs izdarīja sekojošu paziņojumu: "Ja jūs rūpēsieties par saviem klientiem un darbiniekiem, viņi parūpēsies par akcionāriem."

Šāds domāšanas veids, protams, ir pretējs attieksmei, kāda ir daudzās organizācijās visā pasaulē, kuras radītas ar nolūku pelnīt. Daudzas publiskās akciju kompānijas ir ļoti koncentrējušās tikai uz akcionāriem, ka vienīgais, kas tās interesē ir kvartāla finanšu rādītāji. Šī iemesla dēļ lēmumi nereti tiek pieņemti, lai apmierinātu akcionārus un būtu tiem izdevīgāki, nevis klientiem. Rezultātā var ciest produktu un pakalpojumu kvalitāte, un ierastie un augstu vērtētie klientu servisa pakalpojumi var tikt atmesti.

Par laimi šāda pieeja nav vispārēja. Kaut arī, iespējams, ne pārsvarā, tomēr ir spoži izņēmumi – kompānijas, kuras savus klientus un klientu apkapošanu vērtē augstāk par visu. Patiesībā dažas pat ir paplašinājušas jēdzienu “klients”, tajā iekļaujot arī darbiniekus un piegādātājus, tāpat kā tos, kuri pērk produktus vai izmanto pakalpojumus.

Stīvs Buskols, “Arrow Stage Lines”, augsti respektēta autopārvadājumu uzņēmuma ar četriem reģionālajiem ofisiem ASV, valdes priekšsēdētājs, skaidro uzņēmuma orientēšanos uz klientu: “Biznesa panākumi nāk no attiecībām ar cilvēkiem gan organizācijas iekšienē, gan ārpus tas. Ir nepieciešami vīrieši un sievietes, kas respektē viens otra talantus un spējas un kuri vēlas strādāt kopā kā komanda, lai nodrošinātu to, ka katra klienta pieredze ar uzņēmumu nes panākumus. Kā īpašnieki mēs mācam savas pamatvērtības un ļaujam katram darbiniekam domāt kā īpašniekam, un tādējādi ļaujot viņiem padarīt savu darbu lieliski. ”

Lai arī šāda filozofija perspektīvā  varētu būt mazākumā, tā darbojās jau pirms tūkstošiem gadu. Kad Jēzus, nebūdams “biznesmenis”, to apstiprināja, sakot Saviem mācekļiem: " Ja kas grib būt pirmais, tas lai ir no visiem pēdējais un visu kalps." (Marka 9:35)

Vēlāk Viņš šo domu paplašināja: “…ja kas no jums grib tapt liels, tas lai ir jūsu sulainis. Un, ja kas starp jums grib būt pirmais, tas lai ir visu kalps. Jo arī Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet lai pats kalpotu un Savu dzīvību atdotu par atpirkšanas maksu par daudziem.” (Marka 10:43-45).

Fokusēšanās uz akcionāriem vai tikai uz ieinteresēto personu labumiem, cenšoties gūt iespējami lielāko finansiālo ieguvumu īsā laika posmā, parasti atspoguļojas īstermiņa – “ātri kļūt bagātam” attieksmē, kas var radīt ilgstošas sekas biznesā. Kamēr klientu padarīšana par prioritāti ne tikai uzlabo viņu pašsajūtu, bet arī vislielākajā mērā rada viņos vēlmi turpināt biznesu ar jums arī nākotnē.

Pārfrāzējot Jēzus sacīto un attiecinot to uz biznesa un profesionālo pasauli – esot savu klientu un darbinieku kalpam, iespējams, viņi nodrošinās ne tikai jūsu šodienu, bet vēl jo vairāk vedīs uz labāku rītdienu.

© Copyright 2015, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective.


 

Jautājumi pārdomām/diskusijai:

 

1. Kam jūsu uzņēmumā vai organizācijā ir lielāka prioritāte – klientam vai akcionāram? Paskaidrojiet savu atbildi.

 

2. Kāda ir jūsu pirmā reakcija uz izteikumu, ka „pirmajā vietā ir klienti, darbinieki otrajā un akcionāri trešajā”?

 

3. Tiek ieteikts, ka par klientiem būtu jāuzskata ne tikai tie, kas iegādājas produktus un pakalpojumus, bet arī darbinieki un piegādātāji. Vai jūs tam piekrītat? Kādas problēmas varētu rasties, sekojot un pieturoties pie šīs perspektīvas?

 

4. Vai jūs piekrītat, ka mūsdienu darba vietā koncepts pakalpot citiem nav tik uzsvērts vai tam tiek piegriezta mazāka vērība? Kāpēc jā vai kāpēc nē – un kāds tam ir iespaids?



 

Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties lasīt vairāk par šo tēmu, lasiet :

Salamana Pamācības 14:4, 18:16, 27:18,20,23-27; Lūkas 16:13; Filipiešiem 2:3-4; Kolosiešiem 3:23-24

 


 

Lai reģistrētos uz regulāru Pirmdienas mannas saņemšanu sūtiet pieteikumu uz: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

CBMC – LATVIJA: Dainis Šmits, prezidents (e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu )

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 / www.cbmc.lv

CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President

2850 N. Swan Road, Suite 160
▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A.

TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

Web site: www.cbmcint.org Please direct any requests or change of address to: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

 

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 07 septembris 2015 08:07